2022. 05. 20-21-22.  Határtalanul erdélyi kirándulás

A vállaji határátkelés után Nagykárolyban tekintettük meg a Károlyi-kastélyt, a parkot és a nemrég felújított lovardát. A város központjában is tettünk egy sétát, megkerestük a fogadót, ahol Petőfi szállt meg, amikor is megismerkedett Szendrey Júliával. Innen Érmindszentre, a mai Adyfalvára mentünk, a költő szülőházát és általa a szüleinek építtetett házat látogattuk meg. Tovább utazva Zilahon tisztelegtünk Wesselényi emléke előtt, és a híres gimnáziumot is megnéztük. Késő délután, Torockóra érve, a szállásunkat foglaltuk el, és tettünk egy sétát a faluban.

Másnap a helytörténeti múzeumot látogattuk meg, és belátogattunk a helyi gyermekotthonba. Tordára vitt az utunk, ahol a sóbányában tett kirándulás igen mély benyomást tett mindannyiónkra. Kolozsvári kirándulásunk főbb állomásai: a Szent Mihály templom, előtte a Mátyás király szobor, a szülőháza, valamint a Farkas utcai református templom volt. Ezután hűsítő sétát tettünk a Házsongárdi temetőben, ahol nagyjaink sírját fedezhettük fel. A nap levezetéseként túráztunk egyet a Tordai hasadékban.

Utolsó napunkon, miután elbúcsúztunk kedves és vendégszerető házigazdáinktól, Nagyenyed felé vettük utunkat és a várat, valamint a híres kollégiumot láthattuk.

Irány Gyulafehérvár, ahol a Szent Mihály székesegyházat csodáltuk meg kívülről-belülről egyaránt. Az erődítmény monumentális épületei lenyűgözőek. Koszorút helyeztünk el a Hunyadiak sírjánál. Vajdahunyadra vitt utunk, ahol időutazásban volt részünk a csodálatos középkori várban. Mesés volt a hangulata, dacára a rengeteg látogatónak. Utunk végéhez közeledve a dévai várhegy lábánál kanyargó utunkon Aradra indultunk, ahol búcsúztunk a történelmi helyszínektől, a Partiumtól, az országtól. A Vértanúk emlékművének megkoszorúzása után a Himnusz hangjaival ért véget a tartalmas három nap.